Google Meet dla Prelegentów

  1. Wejdź w kalendarz programowy (kliknij) i znajdź swój punkt programu. W razie problemów ze znalezieniem zawołaj @helper na kanale #gżdaczroom.

2. Wejdź w szczegóły wydarzenia i kliknij na link do spotkania.

4. Aby dołączyć do spotkania, wystarczy nacisnąć przycisk Dołącz.

  • Upewnij się, że masz włączony mikrofon oraz kamerę, tak aby uczestnicy spotkania mogli Cię zobaczyć i usłyszeć. Czerwona ikona oznacza, że dane urządzenie jest wyłączone.

5. W czasie trwania spotkania istotne jest kilka miejsc:

  • W górnym prawym rogu ekranu umiejscowione są 3 ikony:

    • Ikona z ludzikami - W tym miejscu możesz zobaczyć kto bierze udział w spotkaniu. Można tam również dodać kolejne osoby.

    • Dymek z tekstem - Tutaj możesz otworzyć czat tekstowy.

    • Ty - Tutaj masz podgląd na swój ekran przesyłany przez kamerę.

  • Na dole po środku ekranu znajdują się kolejne 3 ikony:

    • Mikrofon - Służy do włączania/wyłączania swojego mikrofonu. Czerwona ikona oznacza wyłączony mikrofon.

    • Czerwona słuchawka - Dzięki temu przyciskowi można opuścić meeting.

    • Kamera - Ten przycisk służy do włączania/wyłączania kamery.

  • W dolnym prawym ekranie znajdują się kolejne dwie ikony. Istotna jest ta nazwana Zaprezentuj teraz. Dzięki niej można prezentować materiały widoczne na monitorze swojego urządzenia.

Jako prowadzący masz możliwość wyciszania, usuwania oraz przypinania pozostałych uczestników spotkania. Żeby to zrobić, należy odnaleźć daną osobę w liście uczestników. Żeby to zrobić, należy wejść do listy uczestników (ikona w prawym górnym rogu prezentująca ludzi). Po naciśnięciu na czyjejś nazwie, możliwe jest wykonanie jednej z akcji:

  • Pinezka - Pozwala wyświetlać dany ekran niezależnie od tego, czy ktoś inny mówi w danym momencie.

  • Mikrofon - Po wciśnięciu tego przycisku, dana osoba zostaje wyciszona.

  • Znak blokady - Wyrzucasz danego uczestnika ze spotkania.