Larpy

Zapisy na Larpy Tutaj! (opisy niżej)

Konline siatka programowa.xlsx

Opisy Larpów

Jay Piper zaprasza Cię do wideorozmowy

Czas: Piątek 19:00, Sobota 16:00, Niedziela 14:00 (3 oddzielne runy)

Prowadzący: Karolina Wysocka

Organizacja: Larpowy Ogród

Autor larpa: Ala Kuchta, Ignacy Kitlowski

Czas trwania: 2h

Liczba graczy: 1-2 unisex

Ograniczenia wiekowe: 15+

O czym jest ta gra?

Gra oparta jest na rozmowie między synem/córką i matką. Mówi o samotności, strachu, smutku i radości. Porusza tematy światopoglądowe oraz zagadnienie uzależnienia od używek i drugiej osoby.

Konwencja / świat

Cyberpunk

Opis

Stany Zjednoczone, rok 2040. Sharon Piper siedzi przed ekranem swojego laptopa, odpoczywając po męczącym dniu. Nagle słyszy dźwięk powiadomienia.

Dzwoni Jay, jej zaginiony syn, który uciekł z domu wiele lat temu.

Wymagania co do przygotowania uczestników oraz sprzętowe

Kamerka internetowa, mikrofon, aplikacja discord, zapoznanie się z kartą postaci oraz design dockiem, strój nie wymagany, jeśli gracz ma ochotę może ubrać się w cyberpunkowym stylu.

Design doc

https://drive.google.com/file/d/1X_RU_0dnqmJdr8kXo9o9Rc76X3k4cKLQ/view



Nimble Things

Czas: Sobota 19:00

Prowadzący: Marcin Słowikowski

Organizacja: LubLarp

Autor larpa: Hazel Anneke Dixon

Czas trwania: 3h

Liczba graczy: 4-8

Ograniczenia wiekowe: 15+

O czym jest ta gra?

To gra o przynależności, rodzinie, którą sobie wybieramy oraz o tym, co zakotwicza nas w świecie.

Konwencja / świat

Changeling

Opis

Nimble Things to freeform dla 4-8 osób, wcielających się w postaci, które odkrywają, że są Podrzutkami - istotami podrzucanymi do kołysek w miejsce ludzkich dzieci. Mają jedyną szansę powrócić do świata magii, w którym się zrodziły, zwanego Arkadią i pozostawić wszystko, co znali i kochali w ludzkim świecie, lub pozostać na zawsze wśród bliskich im ludzi.

Wymagania co do przygotowania uczestników oraz sprzętowe

Gra nie wymaga wcześniejszych przygotowań. Kamera internetowa wymagana jest podczas warsztatów wprowadzających.

Design doc

http://www.goldencobra.org/pdf/2020/Dixon_NimbleThings.pdf?fbclid=IwAR21KIMA7J9s3rKiT_PVN10tPP0WM34rOEzjTdrF4l4_gvbYVQSNN9tRNf8


Pod powierzchnią rzeczywistości

Czas: Sobota 13:00

Prowadzący: Karolina Wysocka, Natalia Torz

Organizacja: Larpowy Ogród

Autor larpa: Karolina Wysocka, Natalia Torz

Czas trwania: 3h

Liczba graczy: 4 unisex

Ograniczenia wiekowe: Gra dla całej rodziny

O czym jest ta gra?

Naukowczynie z popularnego zespołu LO z Nowego Jorku - Caroline Tall i Natalie Toce, zajmujące się problemami socjalno-społecznymi, postanowiły przeprowadzić nowy, rozbudowany eksperyment, obejmujący wypełnianie ankiet, dotyczących odczuć uczestników doświadczenia oraz swobodną wideorozmowę poprzez platformę discord. Badaczki z wniosków oraz innych spostrzeżeń pragną stworzyć nowe randomizowane kontrolowane badanie. Pytanie, z którym chcą się zmierzyć brzmi: "Czy wideorozmowy wpływają na zmniejszenie poczucia izolacji społecznej i samotności w czasie pandemii?".

Ciężko odmówić im osiągnięć w dziedzinie komunikacji społecznej oraz nowych technologii, dlatego do propozycji podjęcia współpracy dołączone zostały liczne artykuły naukowe. Oto fragment jednego z nich, o nazwie "Izolacja społeczna wśród osób młodszych a rozwój technologii: wnioski z randomizowanej próby LARpOGr":

https://docs.google.com/document/d/1tmUHQOU4rTCcXuw1Zz2zdOSiMcYnoQoVzmPXoAW98gI/edit?fbclid=IwAR3PQj7h4fV1QBBR-EN9mjgAW2SkrDFUyiSgKMBTL1R4EwtKQ0yIDCyBkI0

Miejsce akcji: dom lub własne mieszkanie, stanowisko komputerowe, laptop na kolanach - w zależności od postaci

Naukowczynie Caroline Tall oraz Natalie Toce zaczęły prezentować propozycje swojego badania. Wraz z nim udostępniły Oświadczenie RODO, który każdy z uczestników musi wypełnić i odesłać do badaczek do kilku minut przed rozpoczęciem eksperymentu. Ważne, aby przepisy były odpowiednio przestrzegane.

(Nie musicie jako gracze niczego wypełniać i odsyłać. Jest to jedynie prezentacja świata przedstawionego, który należy przeczytać oraz przyswoić, pamiętając o takowym fakcie podczas gry.)

https://docs.google.com/document/d/1bB3Bm0cdlkHNJflR6rtuclUIqZqILBKue08aQgMroOg/edit?fbclid=IwAR1CVILJkHyx9c-6c2GJl7crI15EznODozA1_zJ10jY7cXWEiES8zL5eKSo

Konwencja / świat

17 listopada 2020 rok, godzina 19.00. Nowy Jork, Brooklyn, Słońce zaszło, na dworze zdecydowanie ciemno, jedynie światła lamp oraz samochodowych reflektorów mogą przerwać ponury nastrój chwili

Opis

Pod powierzchnią rzeczywistości kryją się... rozmowy.

Ciche głosy. Drobne myśli. Jeszcze raczkujące. Pozwólmy im się poznać.

Czy jesteśmy tylko wynikiem sumy prawdopodobieństwa? Czy nasze decyzje mają wpływ na życie, czy rządzi nami przeznaczenie?

Kombinacje światopoglądów, sekwencje znaków, które budują rzeczywistość. W słowach, w książkach, w ludzkich czynach, w oczach, w prostych dialogach.

Poznajmy się.

Larp opowiada o ludziach, którzy postanowili wziąć udział w badaniu naukowym, odbywającym się przez internet: "Czy wideorozmowy wpływają na zmniejszenie poczucia izolacji społecznej i samotności w czasie pandemii?".

Wymagania co do przygotowania uczestników oraz sprzętowe

Kamerka internetowa, mikrofon, zapoznanie się z kartą postaci oraz materiałami projektowymi. Strój nie jest wymagany, rekwizyty nie są potrzebne.

Kontakt z uczestnikami przed grą poprzez fb lub inne medium, aby informacje między MG oraz graczami były szybko przekazywane.

Design doc

https://drive.google.com/file/d/1EKF10i3XD84D6mzQ4gWm9zi3Kqib5lOi/view?fbclid=IwAR2h4d_5I9Jlj-K2mofKzeLcUrukS5VF6U1mK31M_dXZonTAachSJ4nh9bI



Twój rozmówca opuścił konwersację

Czas: Niedziela 17:00

Prowadzący: Chochlik

Organizacja: Carnival Team

Autor larpa: Marta “Chochlik” Struś

Czas trwania: Mniej niż 2h

Liczba graczy: 4 (2 męskie, 2 żeńskie, dopuszczalny cross)

Ograniczenia wiekowe: 15+

O czym jest ta gra?

Co się stanie, jeśli połączymy “Rzeź” Polańskiego z... Hogwartem? Czy to w ogóle możliwe? Otóż jak najbardziej! Zanurzcie się w świat, gdzie nawet czarodzieje czystej krwi nie wynaleźli jeszcze odpowiedniego przeciwzaklęcia i też siedzą na kwarantannie. W dodatku, sprawy potoczyły się nie do końca tak, jakby chcieli i są obecnie uciskaną mniejszością na całym świecie…

Konwencja / świat

Komediodramat obyczajowy

Opis

Czworo naszych postaci to nietypowe połączenie. Dwoje niezwykle dobrze sytuowanych mugoli i dwoje uczciwych, choć biednych czarodziei czystej krwi. Obie pary do tej pory doskonale się dogadywały i razem zadawały kłam twierdzeniu, że prawdziwa przyjaźń między mugolami, a tymi “magicznymi” nie jest możliwa... aż do momentu, gdy mały Hexus rzucił (podobno “przypadkowo” ) wyjątkowo udane zaklęcie upiorogacka na swoją mugolską koleżankę Kelly. Dziewczynka okazała się niestety poważnie uczulona na ugryzienia nietoperzy i leży teraz w szpitalu, w ciężkim stanie. Tak się składa, że Kelly i Hexus to dzieci naszej czwórki bohaterów. Cała rzecz miała miejsce podczas lekcji online. Zapytacie pewnie jak to w ogóle możliwe?

Teraz opiekunowie postanowili się połączyć zdalnie i porozmawiać o całej sytuacji, zanim napiszą do dyrekcji szkoły. Na pewno uda im się po przyjacielsku dogadać… prawda? A te małe, brudne i trochę mroczne sekreciki, które do tej pory zachowywali dla siebie z całą pewnością nadal pozostaną tajemnicą, bo po co niby je wywlekać?

Wymagania co do przygotowania uczestników oraz sprzętowe

kamerki internetowe i mikrofony

Design doc

https://docs.google.com/document/d/1ySzaD4eghq8F0p99dsJe3w8XDW7IfgZPF9N6N0NFvk8/edit?usp=sharing


Wizyta

Czas: Niedziela 19:00

Prowadzący: Piotr “Kula” Milewski

Organizacja: BlackBox 3City

Autor larpa: Piotr Milewski, Piotr Marek Budzisz

Czas trwania: 3h

Liczba graczy: 3-5

Ograniczenia wiekowe: 15+

O czym jest ta gra?

Wizyta to larp SF, metafora i eksperyment badawczy. Gra ma na celu zrozumienie mechanizmów i dynamiki naszych emocji podczas nieoczekiwanego zwrotu wydarzeń, których skutki nagle i niespodziewanie uderzają każdego i wszędzie.

Konwencja / świat

SF

Opis

Wizyta to metafora i eksperyment badawczy. Gra ma na celu zrozumienie mechanizmów i dynamiki naszych emocji podczas nieoczekiwanego zwrotu wydarzeń, których skutki nagle i niespodziewanie uderzają każdego i wszędzie.

To jedna z trzech gier, którą jej autorzy napisali w pierwszych tygodniach pandemii COVID19. O jej powstaniu mówią tak:

“Próbowaliśmy znaleźć dystans do tego, co się działo, zrozumieć emocje: nasze własne, naszych bliskich, ludzi w ogóle. Było to trudne. Użyliśmy więc larpu (i proces jego tworzenia) jako znanej nam formy komunikacji by przeanalizować nie tylko oczywiste reakcje, ale też rzeczy nieuchwytne, niedostrzegalne. Stworzyliśmy więc abstrakcyjną sytuację, która w wielu aspektach przypomina pierwsze dni pandemii. Przez fabularny płaszcz inwazji obcych chcemy zrozumieć, jak i dlaczego zareagowaliśmy tak, a nie inaczej. Być może nadal jesteśmy pod jej wpływem?”

Scenariusz przeznaczony jest dla niewielkiej grupy graczy i przystosowany do prowadzenia online.

Wymagania co do przygotowania uczestników oraz sprzętowe

Gracze musza mieć dostęp do kamery: włączanie/wyłącznie obrazu jest jedną z mechanik gry. Gra odbędzie się na platformie Google Meet.

Strój: im bardziej w "domowych pieleszach" tym lepiej. Poza tym wszystkie informacje zostaną podane w trakcie gry.

Jeśli ktoś ma traumatyczne doświadczenia związane z pandemią (np. ciężka choroba lub śmierć kogoś bliskiego) powinien rozważyć udział w niniejszej grze. Rozgrywka może uruchomić triggery.

Design doc

https://bb3c.pl/larp/wizyta/