Prelekcje

If you are english speaking, you can find list of talks hosted in english in this calendar.

!!!Nowy poniedziałkowy program (tym razem z godzinami!)!!!

X porad od onlinowego wygi ;) (o prowadzeniu, a nie technikaliach)

Paweł Jurgiel - Lans Macabre, Erpegowy Yak

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg

Czas trwania: 20 min

Termin: Poniedziałek 16:00-16:20

Opis:

Prowadziłem bardzo dużo sesji na żywo, i jak dotąd aż! 5 online, co nie zmienia tego, że jest parę porad, które dostałem przed tymi sesjami, które bardzo mi się przydały i kilka, które chciałbym dostać, ale teraz mogę dać. Jeżeli jesteście zainteresowani tymi poradami bo dopiero zaczynacie lub chcecie się pośmiać z tego jakie na „boomerze” zrobiła wrażenie technologia – zapraszam ;)


Personal Agenda w Obcym, czyli czemu twoja tajemnica jest Tajemnicą Wszystkich Graczy

Wojciech Rzadek (Lans Macabre, Erpegowy Yak )

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg

Czas trwania: 80 min

Termin: Poniedziałek 16:30-17:50

Opis:

Obcy gra fabularna to system, który wspiera granie jednostrzałów – jak filmów w świecie Obcego – horrorów szybkich i morderczych, w których rzadko przeżywają wszystkie postacie. W filmach jest również wiele napięć pomiędzy postaciami, a to definiują w systemie właśnie Personal Agenda, które dodatkowo zmieniają się w trakcie gry.

Wiąże się to z tajemnicami graczy i ich stosunkiem do innych grających, którzy często mają zupełnie sprzeczne Agendy. Jak to stosować? Dlaczego warto jak najszybciej zarysować swoje tajemnica w trakcie gry, a nie trzymać je tylko dla siebie – i to nie tylko w obcym, ale każdej sesji RPG? O tym opowiem w tej prelekcji.


Satanic panic, czyli diabeł tkwi w RPG

Marcin Seji Segit

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg, Historia

Czas trwania: 50 min

Termin: Poniedziałek, 18:00-18:50

Opis:

Opowieści z dreszczykiem z lat 80. ubiegłego wieku o tym, jak gry fabularne zaliczono do wszechobecnego okultystycznego spisku ZŁA i co z tego wynikło.


Spotkanie z wydawnictwem Stinger Press

Tomasz "Sting" Chmielik

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg, Wydawnictwo Stinger Press, Ostrza w Mroku

Czas trwania: 50 min

Termin: Poniedziałek, 19:00-19:50

Opis:

Jeżeli jesteście zainteresowani Ostrzami w mroku, Bandą ostrzy, Czarnym Kodem lub innymi kwestiami związanymi z wydawnictwem Stinger Press, serdecznie zapraszam na spotkanie.


Warsztaty tworzenia porządnych aspektów do Fate

Mateusz Borsuk Nowak

Typ: Warsztaty

Tematyka: rpg,

Czas trwania: 50 min

Termin: Poniedziałek, 20:00-20:50

Opis:

Aspekty to najważniejsza i najlepsza część Fate. Dlatego warto poświęcić im chwilę uwagi i upewnić się, że naprawdę spełnią swoją rolę na sesji. Na warsztatach stworzymy modelowe aspekty i pogadamy o kilku trikach na to jak szybko je wymyślać.


HipeRPeG – koktajl erpegowy w Hipisówce od zaplecza

Michał Kuras

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg, Spotkania, Integracja, Toruń

Czas trwania: 50 min

Termin: Poniedziałek, 21:00-21:50

Opis:

HipeRPeG to otwarte spotkanie erpegowe, organizowane cykliczne raz w miesiącu. Rozpoczynamy prelekcją, by następnie rozsiąść się do stołów i zagrać sesje. Od października 2016 roku odbyło się 48 edycji, w trakcie których rozegraliśmy 348 sesji prowadzonych przez 56 MG!

Chciałbym opowiedzieć o tym jak zarządzać taką inicjatywą, jakie są jej elementy składowe, z jakimi problemami się borykamy.


Oficjalne zamknięcie konwentu

Maciej Zefir Starzycki

Typ: Zamknięcie

Tematyka: Koniec

Termin: Poniedziałek, 22:00-jak długo będziemy chcieli

Opis:

Oficjalnie zamykamy nasz pierwszy konwent online! Zefir, organizator główny, opowie nam, czym się wzruszył najbardziej ;) Zapraszamy - jeśli chcecie wpaść, przybić nam wirtualne piątki i podzielić się wrażeniami, będzie nam bardzo miło!


!!! Koniec nowego poniedziałkowego programu, Dobrej zabawy!!!

YOU CAN MAKE A GAME - AND YOU SHOULD!

Jason Mornigstar

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg, game rpg

Czas trwania: 45

Opis:

Prelekcja w języku angielskim.

If you have ever changed a rule in your favorite game, you are a game designer. That's the starting point for this talk, which will cover the art and craft of making roleplaying games from idea to publication. You don't have to have your own company, you don't have to have money, you don't have to have permission, you don't even have to have talent - making games is for everyone.Come be inspired!


TABLETOP DESIGN PRINCIPLES

Jason Mornigstar

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg, game rpg

Czas trwania: 45

Opis:

Prelekcja w języku angielskim.

Lets talk about making tabletop roleplaying games, discussing concepts like "about-ness", feedback loops and bleed. We'll end with some examples of successful games that approach design in unusual ways, and a few provocative questions.


Sex on the Table

Meguey Baker and Vincent Baker

Typ: prelekcja

Tematyka: rpg

Opis:

Prelekcja w języku angielskim

Does your game design address consent? Have you ever had a character fall in love? What happens when a character turns out unexpectedly to be asexual? Join sex educators and Apocalypse World creators Meguey and Vincent Baker for a lively conversation about romance, story, consent, and the 5 languages of sexuality.


Medieval (and fantasy) cuisine

Gillian Polack

Typ: Prelekcja

Tematyka: kulinaria/fantastyka/historia

Czas trwania: 50

Opis:

Prelekcja w języku angielskim.

When she's not writing fiction, Dr Gillian Polack is an ethnohistorian, specialising in the Middle Ages. She will talk about food in the Middle Ages and answer questions about how you can cook your own food to match your favourite Medieval games or reading or even TV.


Ostrza w mroku - co ta gra robi dobrze i właściwie dlaczego?

Mateusz Borsuk Nowak

Typ: prelekcja

Tematyka: gry rpg

Czas trwania: 50

Opis:

Blades in the Dark obsypywano nagrodami, zanim jeszcze gra została ukończona. Teraz trwa zbiórka na wydanie polskiej edycji hitu od One Seven Design. Co jest takiego w bladesach, czego nie ma w innych RPG? Jak ta gra to robi?


Ani świnka, ani morska. Historia kawi domowej

Artur Olchowy

Tematyka: historia

Czas trwania: 50

Opis:

Anglicy wracający z Nowego Świata przywozili i prezentowali Elżbiecie I niezwykłe skarby, jakie tam znaleźli, jak ziemniaki, kukurydzę, pomalowanych ludzi oraz duże gulgoczące kury z wiszącym z dzioba skórnym farfoclem. Pewnego razu przywieźli małe, szare, puchate zwierzątko bez ogonka, za to z dużą głową i wielkimi, czarnymi oczami. Mowa oczywiście o śwince morskiej. Podobno królowa przyjęła podarek i oświadczyła, że będzie to „królewskie zwierzątko do towarzystwa”. A kariera świnki w europejskiej kulturze i popkulturze dopiero się zaczynała.


How my own Polish ancestry creeps subtly into my writing (but not as often as it should)

Gillian Polack

Typ: Prelekcja

Tematyka: literatura

Czas trwania: 50

Opis:

Prelekcja w języku angielskim.

Gillian has Polish ancestry and will talk about how her family came to Australia from Warsaw and Bialystock and give some family stories. She will also talk about what it means to be Jewish of Polish ancestry in Australia.

Endemiczne zwierzęta Japonii

Tymon (Tymon Stuff, Ratel Squad )

Typ: Prelekcja

Tematyka: Zwierzaki (i jak je znaleźć)

Czas Trwania: 50

Opis:

Jesteście ciekawi, co żyje (lub żyło) w Kraju Kwitnącej Wiśni?

Na tej prezentacji właśnie tego się dowiecie. Przyjrzymy się jakie niezwykłe gatunki zwierząt żyją w Japonii oraz które z nich już wyginęły. Poznamy ich siedliska, sprawdzimy czy są zagrożone.

Zobaczymy co wpływa na to, że różnią się od swoich kontynentalnych kuzynów, a przy okazji dowiemy się jakie zwierzęta najechały Japonię.

Spotkanie z wydawcą Obcego gry fabularnej

Marek Mydel (Galakta)

Typ: Prelekcja

Tematyka: RPG, Obcy

Czas trwania: 50

Opis:

Zapraszamy na spotkanie z Markiem Mydlem, przedstawicielem wydawnictwa Galakta, które w tym roku wyda podręcznik do Obcego, gry fabularnej. Przez międzygwiezdny komunikator opowie Wam o stanie prac nad Obcym i planach wydawniczych Galakty. Będziecie mogli go również bombardować pytaniami jak deszczem meteorów, na które Wam odpowie - jak zawsze - w krótkich, żołnierskich słowach.

#zostanwdomu #grajwrpg - przygotowanie Mistrza Gry do prowadzenia zdalnie

Jakub Jimmis Gdyk Asia Reszewska Wiktor 'Chochlik' Zaborowsk - Kompania Czterech

Typ: Warsztat

Tematyka: Warsztat, Granie Online, Roll20, Mistrz Gry

Czas trwania: 120

Opis:

Przyłączamy się do akcji #ZostańWDomu. Chcesz poprowadzić sesje online i siadasz do przygotowań. Pomożemy Ci! Przejdziemy przez stworzenie pierwszej kampanii na Roll20 od zera i zaprosimy do niej graczy. Pokażemy wszystkie funkcjonalności potrzebne do rozpoczęcia przygody!

https://www.youtube.com/kompaniaczterech


🐉5 zasad impro na sesji RPG🐉

Maciej Jesionowski - rebel

Typ: Prelekcja

Tematyka: impro, rpg, dla początkujących, mg, gracze

Czas trwania: 20 min

Opis:

W wielu zakątkach internetu mówi się, że "Gry Fabularne to takie impro". Pełna zgoda... ale co to właściwie znaczy? Opowiem Wam o pięciu zasadch impro na sesji RPG które stosuje i jak one wpływają na powodzenie naszych kolejnych przygód.


5-Pokojowy-Loch: uniwersalny sposób na szybką przygodę.

Szymon Laskowski - To Ja Go Tnę

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg, przygody, scenariusze do przygód

Czas trwania: 50 min

Opis:

5-Pokojowy-Loch (5 Room Dungeon) to koncept pozwalający na szybkie budowanie przygód do systemów fantazy. Ale nie tylko! Podczas prelekcji wytłumaczę o co chodzi i jak stosować 5-Pokojowy-Loch w praktyce


7th Sea 2ed - prezentacja systemu

Lech Górski

Typ: Prelekcja

Tematyka:

Czas trwania: 50 min

Opis:

Szalone przygody i pojedynki, intrygi i polityka, burzliwe romanse i zdrady, magia i tajemnicze artefakty, eksploracja nowych krain… i oczywiście – piraci. To wszystko można znaleźć w drugiej edycji systemu RPG z gatunku Płaszcza i Szpady. Znalazło się w nim też miejsce dla Polski – wraz z ekskluzywnym, najpotężniejszym systemem magii. Na prelekcji opowiem o RPG, w którym gracz może poczuć się jak prawdziwy Bohater. Co sprawia, że jest to wyjątkowy system? Jak mechanika wspiera granie "przepakiem"? Dlaczego prowadzenie 7th Sea jest inne od prowadzenia większości RPG?


🐙 Bermuda Cthulhu, czyli tam i z powrotem? 🐙

Maria Borys-Piątkowska - Graj! Kolektyw / Black Monk Games

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg zew cthulhu

Czas trwania: 20 min

Opis:

Jedziemy na Bermudy badać słynny tajemniczy Trójkąt. Jak bóg-Dagon da, to może nawet wrócimy. Szybki przewodnik po settingu „Call of Cthulhu – Bermuda Triangle”.


Borsuki w Popkulturze Kwarantanna wersja!

Łukasz "Tymon" Tymiński - Ratel Squad, Tymon Stuff

Typ: Prelekcja

Tematyka: Borsuki, Ratele, Rosomaki, Borsuczniki, Popkultura

Czas trwania: 50 min

Opis:

Chętnie streszczę wam wszystko, co powinniście wiedzieć o borsukach europejskich, ratelach miodożerach, rosomakach, borsucznikach amerykańskich czy nawet balizaurach obrożnych. Potem przejdziemy do tego gdzie je możemy spotkać i czy borsuki są obecne w popkulturze, a jeśli tak, to jak są przedstawiane? Czy klasyczny utwór “Badger, Badger, Badger, mushroom mushroom” jest wstępem do niesamowitego świata borsuków? Jeżeli kiedyś byłeś na tej prezentacji na innym konwencie, wierz mi to już nie jest ta prelekcja co kiedyś! Niezwykła wersja online gdzie każdy może obejrzeć ze swojej bezpiecznej norki.


🐙 Cyfrowy Cthulhu🐙

Maria Borys-Piątkowska - Graj! Kolektyw, Black Monk Games

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg cthulhu macki gryvideo

Czas trwania: 20 min

Opis:

Czyli przegląd gier video z wykorzystaniem tematu wielkich przedwiecznych. Pogadamy o najlepszych adaptacjach i pośmiejemy się z tych najgorszych :)


Cyphermythos - prosty system cyberpunkowy

Mateusz Turski

Typ: Pokaz

Tematyka: Selfmade RPG

Czas trwania: 20 min

Opis:

Chciałbym zaprezentować system RPG nad którym pracuję. Jest to prosty i przyjemny system pozwalający na szybkie odegranie paru misji nawet przy przysłowiowym piwie


Czy Coriolis jest dla mnie?

Nikola Adamus

Typ: Prelekcja

Tematyka:

Czas trwania: 30 minut

Opis:

Widziałaś na półce grubą knigę o tajemniczym tytule Coriolis i zastanawiałaś się, czy warto zagrać? A może nawet masz ją w swojej kolekcji, tylko nie wiesz jak ugryźć te bliskowschodnie motywy? Na te i inne pytania opowiem podczas właśnie tej prelekcji! Przedstawię Wam Coriolisa jakiego ja widzę - opowiem o świecie, mechanice i wadach systemu, a na koniec będziecie mogli mi pozadawać kilka pytań!


🦄 Daj się porwać magii przyjaźni!🦄

Patrycja Olchowy - Graj! Kolektyw & Black Monk Games

Typ: Prelekcja

Tematyka: RPG, system RPG, Tails of Equestria, Equestria Puść Wodze Fantazji, Black Monk Games, Graj Kolektyw, My Little Pony, Kucyki

Czas trwania: 20 min

Opis:

Witajcie w Equestrii, niesamowitej krainie pełnej magii, tajemnic i – oczywiście – przyjaźni! Zaczarowane lasy, tęczowe wodospady, ciemne, głębokie jaskinie, kipiące życiem miasta, perełki architektoniczne… A pośród tych wspaniałości – Wy – Kucyki o odważnych sercach, które stawią czoła niezwykłym przygodom! Zapraszam na szybką prezentację systemu RPG "Equestria: Puść Wodze Fantazji".


Designerzy i frajerzy, czyli o głupich grach RPG

Jakub Osiejewski

Typ: Prelekcja

Tematyka:

Czas trwania: 50 min

Opis:

Pośmiejmy się razem. Czasy nie są wesołe, więc zapraszam na wesołą prelekcję, gdzie przyjrzymy się i pogadamy o grach RPG kiepskich, źle napisanych czy budzących śmiech, czy to w Polsce czy na świecie.


🐉 Gildia Poszukiwaczy Przygód w twojej pracy🐉

Asia Reszewska - Kompania Czterech

Typ: Pokaz

Tematyka: RPG, Dungeons and Dragons, Praca

Czas trwania: 50 min

Opis:

W mojej pracy gramy w D&D. Regularne gry, łączące się fabuły, dwóch mistrzów , ponad szesnastu graczy i zainteresowanie wciąż wzrasta. Jak rozpocząć i utrzymać taką inicjatywę? Jakie błędy nas spowolniły? Co może na tym zyskać firma? I jak radzimy sobie w czasach zarazy? Wszystko opowiem i trzymam kciuki za rozprzestrzenianie się tej inicjatywy!

https://www.youtube.com/kompaniaczterech


Graj! Handoutem... online!

Agnieszka Krupińska - Graj Kolektyw

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg

Czas trwania: 20 min

Opis:

Jak wykorzystać rekwizyty przy sesjach online? Czy takie wprowadzanie ich nie zaburza przebiegu sesji? Jak najbardziej bezboleśnie przejść z handoutami ze świata rzeczywistego w sieć? Postaram się odpowiedzieć na te pytania i pokazać Wam, że nawet przez sieć można. I warto!


Graj! W jednostrzały - jak pisać krótkie sesje?

Agnieszka Krupińska - Graj Kolektyw

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg

Czas trwania: 20 min

Opis:

Pisanie jednostrzałów może wydawać się trudne, ale wcale takie nie jest!

Prelekcja przeznaczona jest dla Mistrzów gry, którzy chcą dowiedzieć się czegoś o pisaniu sesji - początkujący MG poznają podstawy: od czego zacząć, o czym pamiętać i na co zwracać uwagę przy pisaniu krótkich sesji, a dla doświadczonych MG będzie sekcja o kilku prostych trikach, które ubarwią jednostrzały.


Granie w Opowiadanie, czyli jak prowadzić starszym pokoleniom?

Maria Borys-Piątkowska - Graj! Kolektyw, Kapituła Quentin

Typ: Prelekcja

Tematyka: RPG, sesja

Czas trwania: 20 min

Opis:

W oparciu o doświadczenie z pracy na Uniwersytecie III Wieku oraz ostatnich eksperymentów z sesjami dla seniorów, przedstawię Wam kilka konkretnych wniosków, porad i narzędzi, o których warto wiedzieć, jeśli przygotowujecie się do prowadzenia lub grania ze starszymi pokoleniami. Pogadamy o specyficznym "języku" grania ze starszymi osobami i podzielimy się wypracowanymi metodami, które wiele mogą ułatwić obu stronom. Zapraszam!


Historie, które włączają emocje - Wielka Mafia Gdańska

Katarzyna Rytter - Wielka Mafia Gdańska

Typ: Panel

Tematyka: zagadki kryminalne, escape room, scenariusze

Czas trwania: 20-30 min

Opis:

"Mafia" - zabawa którą każdy pamięta z letnich kolonii. Dodaj do tego mrożącą krew w żyłach historię, ciekawe postaci ze swoimi sekretami i motywacjami, nutkę tajemnicy...i patrz jak 20 dorosłych osób kłóci się, wzrusza, atakuje, a przede wszystkim za wszelką cenę próbuje ustalić kto z nich kłamie. Chcecie usłyszeć jak to się robi? Zapraszam.


🐉Horror w D&D – Wprowadzenie do przygody "Klątwa Strahda"🐉

Piotr Adamczyk - Rebel

Typ: Prelekcja

Tematyka:

Czas trwania: 20 minut + pytania, razem 30 minut

Opis:

Nowa odsłona klasycznej przygody-horroru do D&D, „Klątwa Strahda”, zostanie przetłumaczona na język polski. Prowadzenie klimatu grozy w systemie tak heroicznym jak Dungeons and Dragons nie jest proste, dlatego zapraszam na prelekcję, gdzie opowiem o szerszym kontekście przygody, wizji twórców którzy ją napisali i tragizmie władcy Zamku Ravenloft: wampirze Strahdzie von Zarovich-u.

a. Gotycki Horror – gatunek, krótka historia i inspiracje

b. Budowanie klimatu horroru na sesji D&D

c. Ravenloft & wampiry w D&D

Identyfikacja i spójność wizualna grupy na larpie

Bartosz Bruski - Compagnia di Farabutti

Typ: Prelekcja

Tematyka: larp live-action-role-play

Czas trwania: 30 min

Opis:

Na podstawie doświadczeń z larpów dużych i małych, opowiem o różnych skutecznych sposobach stworzenia spójnej identyfikacji wizualnej dla grupy postaci: czy to tworzonej latami grupy larpowej, czy małego zespołu tworzonego ad hoc na potrzeby pojedynczego larpa. Po prelekcji (15-20m) możemy na luzie razem porozmawiać o pomysłach na Wasze grupy, jeśli szykujecie jakieś na nadchodzące larpy!


Jak stworzyć porządną postać w 5 minut

Bartłomiej Bartczak

Typ: Prelekcja

Tematyka:

Czas trwania: 20 min

Opis:

Zaczynacie nowa kampanię a ty masz pustkę w głowie? Trzeba na szybko zmontować postać na jednostrzał ? Ten punkt to trochę szybkich tricków i porad jak taką postać zmontować by fabularnie była grywalna


Jak wydać erpega i nie oszaleć - o Efekcie Mocy i nie tylko

Jakub Węgrzynowicz - Polskie Erpegowanie

Typ: Panel

Tematyka: RPG, autor, wydawanie książek

Czas trwania: 50 min

Opis:

O erpegach z perspektywy kogoś nowego w ich tworzeniu, o współpracy z wydawnictwem, na co warto zwracać uwagę i czego się spodziewać. Będzie także czas na rozmowę o Efekcie Mocy i małe Q&A.


Jak zrobić, żeby było "epicko!" Czyli prowadzenie bohaterów przez duże B.

Paweł Jurgiel - Erpegowy Yak, Lans Macabre

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg

Czas trwania: 50 min

Opis:

Po roku prowadzenia kampanii dla Smoczych Jeźdźców, "najważniejszych świętych wojowników Imperium, ostatniej instancji w każdej sprawie" chętnie podzielę się przemyśleniami odnośnie prowadzenia potężnych bohaterów, olbrzymiego, "epickiego" świata oraz decyzji wywaracających wszystko do góry nogami :)


Kampania w trzech wymiarach

Tomek Kreczmar - Holistyczny przewodnik po grach

Typ: Warsztat

Tematyka: kampanie rpg

Czas trwania: 50 min

Opis:

Oparta na faktach opowieść o tym, jak można przygotować i poprowadzić kampanię, która jednocześnie toczy się w trzech miejscach/wymiarach/światach/uniwersach, ale później łączy, tworząc spójną całość - być może nawet zaskakującą dla graczy? :)


🐉Klątwa Strahda - Wprowadzenie do przygody dla MG🐉

Piotr Adamczyk - Rebel

Typ: Prelekcja

Tematyka:

Czas trwania: 20 minut + pytania, razem 30 minut

Opis:

Nowa odsłona klasycznej przygody-horroru do D&D „Klątwa Strahda” zostanie przetłumaczona na język polski., dlatego już teraz zapraszam na prelekcję, gdzie opowiem o szerszym kontekście przygody, wizji twórców którzy ją napisali i tragizmie władcy Zamku Ravenloft: wampirze Strahdzie von Zarovich-u.


Kobiety w settingach opartych na historii

Jacek Radzymiński - Zgrozy, Mówi Wieko

Typ: Prelekcja

Tematyka: RPG

Czas trwania: 50 min

Opis:

Swoiste "równouprawnienie" w systemach odwołujących się do przeszłości traktuje się często jako przejaw działania dzisiejszych ideologii. W czasie prelekcji pokażę szereg rzeczywistych inspiracji historycznych, aby starać się przełamać stereotypy o siedzeniu w domu.


Konkurs wiedzy o RPG

Jakub Osiejewski

Typ: Konkurs

Tematyka:

Czas trwania: 50 min

Opis:

Jak konwent, to muszą być i konkursy. Samodzielnie funduję nagrody, jakieś RPG u mnie sobie leżą. Więc pytania typu "Kim byli Bigby i Rigby" lub "Z jakim państwem od zachodu graniczy Agaria" nie powinny sprawić wam trudności... Ale odpowiadamy w ciągu 30 sekund, bez googlania :)


Konwencja jako narzędzie przy stole

Konrad Mrozik - Graj! Kolektyw

Typ: Prelekcja

Tematyka: RPG, konwencja

Czas trwania: 20 min

Opis:

Zabawa konwencją nie należy do najtrudniejszych, a daje ogrom zabawy, kiedy przychodzi do gania w RPG. Zarówno jako Mistrz Gry, jak i Gracz możesz sięgać do ustalonej konwencji, czerpać garściami i korzystać z niej na sesjach, żeby lepiej przybliżyć klimat miejsca, NPCa, czy swojej postaci. Szybko opowiem o tym, jak z tego korzystać i się przy tym nie pogubić.


Koronaferie a larpowanie. Jak wyciągnąć korzyści z niechcianej izolacji?

Gabriela Kruszona - Rogalarp Poznań

Typ: Prelekcja

Tematyka:

Czas trwania: 50 min

Opis:

Z każdym dniem pojawiają się coraz kolejne odwołane gry, a epidemia im dłużej trwa, tym bardziej się zdaje nie mieć końca. Co można robić, aby móc się rozwijać larpowo bez niepotrzebnych interakcji? Jaki będzie wpływ tej sytuacji na społeczność larpową? Czego się spodziewać? Bardzo chętnie podzielę się wszystkimi, do tej pory zebranymi przeze mnie przemyśleniami.


Ło Panie! Kto to panu tak s... zbudował?!

Rudolf Aligierski - Opowieści z Cormyru

Typ: Prelekcja

Tematyka: RPG, architektura, popularno-naukowa, ciekawostki

Czas trwania: 50 min

Opis:

Hobby RPGowe ma to do siebie, że jest interdyscyplinarne. Każdy jest w stanie wnieść coś ze swojej dziedziny. Interakcje w quasi-średniowiecznych miastach w systemach fantasy są bardziej imersyjne u MG który jest historykiem lub kulturoznawcą, ścieżka muzyczna w tle na sesji u MG muzyka dodaje jakby więcej klimatu, humanista zaskoczy metaforą i obróci kota ogonem posługując się znanym motywem kulturowym, plastyk pomaluje figurki czy postawi na stole makietkę w trakcie walki...

Co może wnieść w temacie RPG architekt? Dowiecie się czym są przypory i dlaczego sufit w dedeczkowym lochu nie może być płaski. Zrozumiecie dlaczego piętro zawsze wystaje poza obrys parteru oberży w Warhammerze. Poznacie kilka ciekawych słów z "branżowego lingo" by wzbogacić opisy budynków na waszych sesjach. Prelekcja w formie branżowych ciekawostek z odrobiną popularno-naukowej wiedzy inżynieryjnej.


Love, Adventure, Risk, Peace- czyli o larpach PO czasach zarazy

Marta Struś - Carnival Team

Typ: Prelekcja

Tematyka: larpy, przyszłość

Czas trwania: 20 min

Opis:

Czego nowego będziemy szukać w LARPach, gdy już wyjdziemy z domów? Jak zmieni się larpowy świat , twórcy i gracze?


Mechanika 2d20 dla opornych

Krzysztof Rudek - RPGowa Alchemia

Typ: Prelekcja

Tematyka: RPG

Czas trwania: 50 min

Opis:

Mechanika 2d20 od Modiphiusa od kilku lat zdobywa coraz większą popularność, a sam Modiphius wykupuje kolejne licencje i już niebawem zobaczymy Fallouta, Dishonored czy Dune. To mechanika, z którą warto się zapoznać, a kto lepiej opowie o niej od Jaxy.


Mechanika jako wsparcie fabuły

Konrad Mrozik - Graj! Kolektyw

Typ: Prelekcja

Tematyka: RPG, mechanika, fabuła

Czas trwania: 20 min

Opis:

Mechanika nie jest przeciwieństwem fabuły, nie jest czymś, co jej przeszkadza, ani wrogiem Mistrza Gry czy Graczy. Jest ogromnym narzędziem, które odpowiednio wprowadzone, może zbudować doskonałe sceny i niezapomniane emocje podczas rozgrywki. Szybko opowiem o tym, w jaki sposób można pożenić mechanikę z fabułą, żeby wszyscy byli zadowoleni.


Mity Cthulhu w okopach Wielkiej Wojny

Jacek Radzymiński - Zgrozy, Mówi Wieko

Typ: Prelekcja

Tematyka: RPG, Zew Cthulhu

Czas trwania: 50 min

Opis:

W twórczości H. P. Lovecrafta czasami wzmiankowana jest Wielka Wojna. Generalnie, piekło okopów I wojny światowej świetnie nadaje się jako tło do innych, bluźnierczych przygód. W czasie prelekcji pokażę jak "scthulhić" zarówno walkę frontową, jak i pozostawanie na tyłach.


Narrative Designer czy Writer - jak to w końcu jest z tym pisaniem gier wideo?

Maria Borys-Piątkowska - Graj! Kolektyw, Kapituła Quentin

Typ: Prelekcja

Tematyka: gry video

Czas trwania: 20 min

Opis:

Na prelekcji wytłumaczę różnicę pomiędzy dwoma powyższymi stanowiskami, opowiem o obowiązkach i wymaganych umiejętnościach, z którymi się wiążą oraz podpowiem, w jaki sposób i gdzie szukać pracy na takim stanowisku. Na deser pogadamy o różnych kursach i szkoleniach, które mogą okazać się bardzo pomocne dla osób chcących szlifować swój warsztat 'growego' scenarzysty. Zapraszam!


🐉Nie spotkali się w karczmie...🐉

Bartłomiej Buller - Rebel.pl

Typ: Prelekcja

Tematyka: Rpg, mistrz gry, mistrz podziemi, kampanie, przygody

Czas trwania: 50 min

Opis:

Mamy tylko jedną szansę na zrobienie właściwego pierwszego wrażenia. Podczas tej prelekcji przedstawię wady i zalety różnych sposobów na rozpoczęcie przygody oraz propozycje i przykłady "haczyków", by wasze kampanie zaczynały się jak najlepiej!

Twitch.tv/bartbu


O konstrukcji opowieści w grach fabularnych

Konrad Mrozik - Graj! Kolektyw

Typ: Prelekcja

Tematyka: RPG, konstrukcja scenraiusza

Czas trwania: 50 min

Opis:

Opowieść towarzyszy nam od zarania dziejów. Od Homera do Tolkiena - historia kołem się toczy. Porozmawiamy o jej korzeniach oraz założeniach, które towarzyszą nam od początku i będą towarzyszyły jeszcze długo. Przede wszystkim zastanowimy się wspólnie, jak tę konstrukcję i zasady przenieść na gry fabularne.


O tym jak grać w RPG, żeby nie przegrać

Konrad Mrozik - Graj! Kolektyw

Typ: Prelekcja

Tematyka: RPG, metagra

Czas trwania: 50 min

Opis:

Prelekcja poświęcona metagrze na sesjach RPG, przeznaczona zarówno dla Graczy, jak i Mistrzów Gry. Porozmawiamy o tym, co robić, żeby wszystkim przy stole grało się lepiej, o różnych sposobach prowadzenia rozgrywki oraz o tym, jak Gracze mogą bardziej współtworzyć opowieść. Nie ma jednego słusznego sposobu grania w RPG; przedstawie mój punkt widzenia oraz niezbędne narzędzia do tego, żeby to wprowadzić na sesjach.


Obcy to nie tylko ksenomorfy

Zbigniew Zych - Lans Macabre; erpegowy Yak!

Typ: Prelekcja

Tematyka:

Czas trwania: 20 min

Opis:

Najczęściej padające pytanie w temacie Obcego RPG brzmi: Czy ta gra się szybko nie wyczerpie?

Moja odpowiedź brzmi: Wiedźmin to nie tylko wiedźmini a Gwiezdne Wojny to nie tylko Rycerze Jedi.

Zapraszam na prelkę o konwencji, estetyce i inspiracjach, podczas której spróbuję Was przekonać, że uniwersum Obcego jest znacznie bardziej pojemne, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka!


Oczyma duszy - o zmianach percepcji, snach i wizjach

Jan Rin Jakubowski

Typ: Prelekcja

Tematyka: Dla mistrzów gry, ogólnie rpgowo

Czas trwania: 50 min

Opis:

W niemal każdej historii znajdzie się miejsce na przewidywanie przyszłości, wyostrzone zmysły, czy czytanie w myślach. Czasem bogini ześle proroczą wizję, innym razem stary szaman poda napój pozwalający rozmawiać z duchami. Do tego dochodzą jeszcze wszystkie metafizyczne rozszerzenia percepcji, jak np. wiedźmi wzrok czy nadwrażliwość. O tym będziemy rozmawiać - o umiejętnościach i zjawiskach rozszerzających percepcję, snach i wizjach. Kiedy się przydadzą, jak je przygotować i poprowadzić, jak nie tylko za pomocą narracji ulepić z nich soczyste sceny.


🐙 Koło Harmona - idealne narzędzie dla tworzącego scenariusze🐙

Adam Wieczorek - Black Monk Games

Typ: Prelekcja

Tematyka: Gry fabularne, Gry RPG, Zew Cthulhu RPG

Czas trwania: 20 min

Opis:

Twórca Ricka i Morty'ego przygotował jedno z najciekawszych narzędzi, którego można użyć do tworzenia własnych scenariuszy. Jak wykorzystać to przy własnych projektach?


Orbitalne wojny

Kamil Bartczak - Argos

Typ: Prelekcja

Tematyka: Science Fiction, Larp, RPG

Czas trwania: 100 min

Opis:

Popularno-naukowo o prowadzeniu walki w przestrzeni kosmicznej w raczej bliskiej i bardzo bliskiej przyszłości. Będzie o mechanice orbitalnej, potencjalnych systemach uzbrojenia, możliwościach i ograniczeniach robienia krzywdy bliźniemu w kosmosie. Wpływie powyższych na strategię i taktykę. Wpływie wszystkiego razem na pomysły możliwości dla autora czy mistrza gry. Głównym celem prelekcji, oprócz okazji do kolejnej kłótni na ile "The Expanse" jest legitymacyjny, jest wyrobienie sobie intuicji z którą kosmiczne bitwy w twojej kampanii będą miały swoją logikę która umożliwi danie graczom większej sprawczości.


Pathfinder RPG: Druga Edycja, Druga Era, Druga Szansa?

Jakub Jaraczewski - KF "Druga Era"

Typ: Prelekcja

Tematyka: RPG

Czas trwania: 50 min

Opis:

W sierpniu 2019 roku na GenConie zadebiutowała druga edycja gry Pathfinder RPG, zwanej w Polsce pieszczotliwie Paczfinderem. Po 10 udanych latach żywota pierwszej edycji, będącej w istocie podrasowaną trzecią i pół edycją D&D, przyszła pora na zmiany, zarówno radykalne, jak i drobne. Transformacji uległa mechanika gry, ale także setting - Golarion - uległ pewnym przeobrażeniom. Jak prezentuje się odnowiony Pathfinder? Czy zmiany ułatwiły, czy skomplikowały granie i prowadzenie? Co nowego znajdziemy na Golarionie? Jak gra się goblinem? Czy odnajdziemy w nowej edycji jakieś polskie akcenty? I skoro wszyscy pykają w piątą edycję dedeczków, to czy alternatywa autorstwa Paizo ma rację bytu? Dowiedz się tego wszystkiego (i dużo więcej) na mojej prelekcji!


Płeć i gender na przykładzie gier Powered by the Apocalypse

Aleksandra Sontowska - nakedfemalegiant.pl

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg, płeć, gender, pbta,

Czas trwania: 50 min

Opis:

Płeć to nie tylko biologia: zobaczmy, jak różne gry na PbtA podchodzą do kwestii płci. Jak mechanika dotycząca płci przekłada się na setting i to, o czym jest gra. Na przykładzie Apocalypse World, Sagas of the Icelanders, Dream Askew (i pewnie kilku innych). Zapraszam publiczność do przypomnienia sobie przykładów z innych gier.

Początki gier fabularnych

Marcin Segit

Typ: Prelekcja

Tematyka: Historia RPG

Czas trwania: 50 min

Opis:

Skąd wzięły się gry fabularne? Kto je wymyślił? Kiedy zagrano pierwszą sesję? Jak grywano w latach 70.? Niestety, skromne początki branży i hobby nie zostały dobrze udokumentowane, a wokół genezy RPG narosło sporo mitów i zwyczajnych przekłamań. Na szczęście dzięki grupie zapaleńców znamy coraz więcej informacji na ten temat, m.in. za sprawą wspomnień oryginalnych graczy Dave’a Arnesona. Będą nazwiska, daty, a na końcu krótki test. ;)


Popkulturowe motywy na sesjach RPG

Radosław Ganczarek - Kapitularz

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg

Czas trwania: 20 min

Opis:

"Gość wygląda na staromodnego, ale trochę diabolicznego, gentlemana - trochę jak mix Bonda i Draculi" - taki opis może na sesji zdziałać dużo więcej niż długie rozwodzenie się nad szczegółami stroju czy cechami twarzy NPC. Dlatego szukając kompromisu między byciem wyczerpująco zrozumiałym a płynnością sesji warto sięgnąć po utarte motywy, które każdemu kojarzą się z tym samym.

Motywy, metafory, przenośnie, memy - są dla nas pomocą nie tylko przy opisach, ale również przy wymyślaniu scenariuszy i sięganiu po niesztampowe rozwiązania, które wyprowadzą graczy i MG z utartych torów ich myślenia.

Gdzie je znaleźć, jak je wykorzystać i na co przy tym uważać? O tym opowiem na mojej prelekcji.


Potyczka - Prezentacja systemu

Łukasz Ligmanowski - Krytyk w RPG

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg, tworzenie rpg, mechanika, nowości

Czas trwania: 20-40

Opis:

Kilka słów na temat systemu autorskiego


Przytulność gier i jej miejsce na sesji

Marek Golonka - Zgrozy - dodatki do Zewu Cthulhu RPG, Konkurs Quentin

Typ: Prelekcja

Tematyka: #rpg #gamedesign #projektowaniegier

Czas trwania: 50 min

Opis:

W rozmowach o grach wideo czasami pojawia się interesujące określenie "cozy games", czyli "przytulne gry". Pod tą nazwą kryją się gry (albo konkretne sytuacje w większych grach), które mają dać graczom poczucie ciepła, komfortu i braku presji. Teoretycy piszący o zastosowaniach "przytulnych" gier twierdzą, że otwierają one czynność grania na dostarczanie ludziom ważnych potrzeb - nie tylko stanowią miłe wytchnienie od życiowych problemów, ale też stwarzają bezpieczną przestrzeń do zaspokajania potrzeb wyższego rzędu, rozważań i tworzenia znaczących relacji.

Nie jestem wielkim ekspertem w temacie przytulnych gier, choć wydaje mi się, że potrafię dobrze kreować tę atmosferę na moich sesjach. Od kilku miesięcy zastanawiam się jednak mocno, jak nadawać sesjom i scenariuszom erpegowym taką właściwość, które systemy szczególnie sprzyjają "przytulnym" sesjom i w jaki sposób eksperymenty z takimi grami mogą wzbogacić erpegowy światek. Zapraszam na spotkanie, w którym najpierw opowiem o moich dotychczasowych poszukiwaniach i przemyśleniach, a potem przedyskutuję z Wami wnioski z nich.


PSG Tool i The Carrot Tool

Maciej Litwin - Dobre Rzuty

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg, psg tool, carrot tool

Czas trwania: 50 min

Opis:

Lubię dochodzić do sedna wieloletnich, nierozwiązanych problemów i je rozwiązywać.

Stworzyłem na swoje potrzeby dwa narzędzia. PSG Tool, który pomaga znaleźć różnice w sposobach grania ludzi zanim zaowocują kłótnią na lub po sesji. I The Carrot Tool, którego celem jest zmiana nagród w grze RPG tak by chcąc robić fajne rzeczy na sesji można było płynąć z prądem, a nie pod prąd.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak dwa dokumenty mogą naprawić RPGi, to zapraszam. Jeśli chcesz mnie przekonać, że się mylę, to też zapraszam, chociaż ostrzegam.


🦄 Puść wodze fantazji i rusz na przygodę z kopytka!🦄

Patrycja Olchowy - Graj! Kolektyw & Black Monk Games

Typ: Prelekcja

Tematyka: RPG, system RPG, Tails of Equestria, Equestria Puść Wodze Fantazji, Black Monk Games, Graj Kolektyw, My Little Pony, Kucyki

Czas trwania: 20 min

Opis:

Skąd czerpać inspiracje do tworzenia przygód w grze fabularnej Equestria: Puść Wodze Fantazji? Do jakich krain zabrać Kucyki, by poczuły dreszcz emocji? Jakie motywy wykorzystać i jak zaskoczyć Graczy? Zapraszam na szybką prelekcję, podczas której otrzymacie garść pomysłów i sprawdzonych przepisów na scenariusze.


Quentinowy Writers' Room

Marek Golonka - Konkurs Quentin

Typ: Warsztat

Tematyka: rpg, game jam, tworzenie

Czas trwania: 5h

Opis:

Pomagajmy sobie tworzyć! Chcemy stworzyć na Konline przestrzeń, w której będzie można przegadać i przedstawić swoje pomysły na scenariusze i inne materiały erpegowe. W wirtualnym Writer's Roomie członkowie kapituły Quentina będą cały czas dyżurować, doradzać i konsultować Wasze pomysły na sesje i scenariusze, ale też - czemu nie! - bestiariusze, rekwizyty czy całe systemy.

Można przyjść na chwilę i omówić swój pomysł, ale jeszcze bardziej zachęcamy do zostania dłużej i stworzenia czegoś w te 5 godzin. Dołącz do spotkania, opisz swój pomysł, pracuj nad nim i regularnie proś o pomoc innych uczestników. W taki sposób można błyskawicznie stworzyć wspaniałe gry, czego dowiódł już nasz game jam na Zjavie!


Rzut na wyobraźnię

Michał Czajkowski

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg, komiks, blacksad

Czas trwania: 20 min

Opis:

Relacja komiksu z grami fabularnymi jest o wiele bardziej ścisła niż mogłoby się wydawać. W obu przypadkach historia powstaje dzięki wysiłkowi obu stron - autora/autorki czy mistrza/mistrzyni oraz czytelnika/czytelniczki czy gracza/graczki. Wszyscy za pomocą wyobraźni starają się powołać do życia coś, co nie jest dostępne bezpośrednio. Zaangażowanie pomaga sprawić, że pozornie puste miejsca między kadrami komiksu wypełniają się akcją i obrazem, a przestrzeń stołu między członkami i członkiniami drużyny nagle staje się miejscem porywających wydarzeń.

Relację tę dobrze widać na przykładzie komiksowej serii "Blacksad" Juana Díaza Canalesa i Juanja Guarnidy i opartej na jej podstawie grze fabularnej "Blacksad: The Roleplaying Game". Zarówno elementy charakterystyczne dla komiksu, jak i konieczność wczucia się w przedstawiony świat zostają wykorzystane, żeby jak najwierniej stworzyć noirowy świat zamieszkany przez antropomorficzne zwierzęta. Postaram się przyjrzeć temu, w jaki sposób współtworzy się świat podczas lektury komiksu oraz jak zostało to połączone z mechaniką gry fabularnej, żeby pozwolić graczom/graczkom zanurzyć się w świecie, który nie traci na swojej komiksowości, mimo że przenosi się całkowicie do ich wyobraźni.


Self-publishing RPG na przykładzie Jagodowego Lasu

Kamila Zalewska-Firus - Fajerbol Junior

Typ: Prelekcja

Tematyka: RPG, Jagodowy Las, self-publishing, crowdfounding

Czas trwania: 20 min

Opis:

Opowiem o tym, jak wydałam Jagodowy Las i czego się nauczyłam o self-publishingu oraz zbiórkach.


🐉Sesja wprowadzająca🐉

Maciej Jesionowski - rebel

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg, dnd, pierwszy raz

Czas trwania: 20 min

Opis:

Oparta na ponad praktyce ponad 200 sesji na żywo. Masz tylko jedną szansę aby spróbować wkręcić kogoś do naszego hobby. Jak sprawić aby ta jedna, jedyna sesja była tą pierwsza a jednocześnie nie ostatnią?


Sesje we dwoje, czyli yak prowadzić solówki

Airis Kamińska - Lans Macabre

Typ: Prelekcja

Tematyka:

Czas trwania: 20 min

Opis:

Może i jesteśmy zamknięci w domach... ale zazwyczaj nie w pojedynkę! Sesje online to jedno z rozwiązań, ale wystarczą dwie osoby, żeby zagrać w RPGi bez korzystania z dobrodziejstw internetu. Porozmawiajmy o solówkach - czym się różnią od standardowych sesji, jak się do nich przygotować, skąd czerpać inspiracje, na co zwrócić uwagę.


Skrzynka narzędziowa Mistrza Gry, czyli Game Design na sesji

Bartosz Król - Dobre Rzuty

Typ: Prelekcja

Tematyka:

Czas trwania: 50 min

Opis:

Chcesz rozegrać napad na bank, ale nie do końca wiesz jak się za to zabrać? W jaki sposób zaprojektować śledztwo tak, że gracze nie utkną w martwym punkcie? Co jeżeli gracze rozpoczęli pościg, a system nie daje Ci do tego narzędzi? A uczta u króla? Podróż? Wyścig ścigaczy? Zwykle wymyślenie tego spoczywa na barkach MG, ale od czego zacząć? W czasie prelekcji dowiecie się w jaki sposób projektować takie systemy, przeanalizujemy narzędzia zapożyczone z przeróżnych systemów i porozmawiamy o tym dlaczego ta wiedza pozwoli Wam prowadzić lepsze sesje!


🐉Słów kilka o przekładzie DnD🐉

Tomasz Mikolcz - Tłumacze DnD 5e Rebel

Typ: Spotkanie

Tematyka:

Czas trwania: 40 min

Opis:

"Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę" - to hasło doskonale znane wszystkim miłośnikom RPG. Kiedy w towarzystwie głosu Piotra Fronczewskiego przemierzaliśmy Wybrzeże Mieczy, ani Lea, ani ja nie przypuszczaliśmy, że niemal dwie dekady później powrócimy do Wrót Baldura w epickim queście tłumaczenia piątej edycji D&D. Dziś opowiemy Wam jak wyglądała nasza podróż, jakich bohaterów niezależnych spotkaliśmy na swojej drodze i jakie przygody przeżyliśmy w jej trakcie.


Student aktorstwa o odgrywaniu postaci w grach RPG

Szymon Głażewski - Wyrollowani

Typ: Prelekcja

Tematyka:

Czas trwania: 20 min

Opis:

Opowiem o tym jak szkoła aktorska wpłynęła na odgrywane przeze mnie postaci w grach RPG. Jakim wspaniałym narzędziem jest granie w erpegi jako ćwiczenie aktorskie. Może część moich sposobów i tricków i wam pomoże w lepszej zabawie.


Stwórz żywy świat na swoich sesjach

Tomasz "Shaman" Bochnia - To Ja Go Tnę

Typ: Prelekcja

Tematyka:

Czas trwania: 50 min

Opis:

Wydaje Ci się, że Twoje sesje stoją w miejscu, że brakuje im życia, że wszystko jest takie sztuczne i bez energii? Shaman z ekipy To Ja Go Tnę podzieli się z Wami wskazówkami co zrobić, aby Wasze sesje nabrały życia, dynamiki, a co za tym idzie, realizmu.


Świadomy MG - improwizacja i analiza

Maciej Litwin - Dobre Rzuty

Typ: Warsztat

Tematyka: rpg, struktury, analiza

Czas trwania: 100 min

Opis:

Cześć, jestem Maciej i moje dwa koniki w RPGach to struktury opowieści i analizowanie wszystkiego. To pierwsze jest bardzo pomocne w wymyślaniu tego, co ma się stać, by fabułą na sesji była ciekawa, a drugie pomaga odkryć co poszło nie tak.

Chętnych zapraszam na testowanie tych dwóch zdolności w praktyce.


Szybkie scenariusze (dla dzieci)

Kamila Zalewska-Firus - Fajerbol Junior

Typ: Prelekcja

Tematyka: RPG, RPG dla dzieci, Fajerbol Junior, scenariusze, gry fabularne

Czas trwania: 50 min

Opis:

Kilka sposobów na szybkie przygotowanie scenariusza na sesję RPG. Tematycznie odpowiem o pomysłach dla dzieci, ale część mechanizmów jest uniwersalna.


Tworzenie dynamicznych scenariuszy

Łukasz Ligmanowski - Krytyk w RPG

Typ: Prelekcja

Tematyka: Rpg, scenariusz

Czas trwania: 20-50

Opis:

Podstawy tworzenia dynamicznego, a więc takiego, który jest odporny na działania graczy, jak szalone te by nie były. Minimalizacja czasu przygotowań dla jak najlepszych efektów.


Warsaw Cup Othello

Michał Buka - FUNPAGE Spotkanie z Othello

Typ: Turniej

Tematyka:

Czas trwania: 60 min

Opis:

Turniej w grę abstrakcyjno-logiczną Othello.

System szwajcarski.

Ilość rund uzależniona od liczby uczestników.

5 minut na gracza.

Turniej odbędzie się na kurnik.pl


Warsztat Mechaniczny: budujemy epickiego potwora w D&D 5e

Szymon Laskowski - To Ja Go Tnę

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg, Dumgeons & Dragons, mechanika

Czas trwania: 50 min

Opis:

Szukasz ciekawego przeciwnika na następną sesję? Oficjalna księga potworów to dla Ciebie za mało? Chciałbyś zbudować swój własny bestiariusz, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Przyjdź na prelekcję, pomożemy!


What's Coming for Call of Cthulhu

Lynne Hardy i Make Mason - Chaosium Inc.

Typ: Prelekcja

Tematyka: Call of Cthulhu, Zew Cthulhu RPG, gry fabularne, gry RPG

Czas trwania: 20 min

Opis:

Redaktorzy Chaosium opowiedzą o najnowszych planach wydawniczych, kolejnych projektach i pomysłach na przyszłość.


Wprowadzenie do larpów bitewnych dla sceptyków

Bartosz Bruski - Compagnia di Farabutti

Typ: Prelekcja

Tematyka: larp warhammer battlelarp

Czas trwania: 20 min

Opis:

Od dawna słyszysz o larpach bitewnych, widzisz fotki znajomych na fejsie, i zastanawiasz się czy to dla Ciebie? Chętnie rozwieję Twoje wątpliwości, obalę parę mitów i potwierdzę kilka faktów, oraz krótko przedstawię zapowiedziane na ten sezon wydarzenia bitewniakowe.


🐉 Wycieczka turystyczna po mieście Waterdeep🐉

Wiktor 'Chochlik' Zaborowski - Kompania Czterech

Typ: Prelekcja

Tematyka: Dungeons and Dragons, Opis Świata, Przewodnik

Czas trwania: 100 min

Opis:

Miasto Wspaniałości, Korona Północy, jedno z najbardziej wpływowych miast na Wybrzeżu Mieczy - oto Waterdeep. Oprowadzę Was po tej fascynującej metropolii, pokażę najciekawsze wyróżniki i kilka sekretów, które przydadzą się na sesji. Obowiązkowa wycieczka dla każdego fana przygód w mieście, miłośnika świata Forgotten Realms lub graczy rozważających zakup przygody "Waterdeep: Dragon Heist".

https://www.youtube.com/kompaniaczterech


Yak japońska Droga Herbaty łączy się z RPGami?

Airis Kamińska - Lans Macabre

Typ: Rozmowa

Tematyka: rpg kultura Japonia

Czas trwania: 50 min

Opis:

Pewnie słyszeliście trochę faktów i trochę mitów o japońskiej Drodze Herbaty - często nazywaną też Ceremonią Parzenia Herbaty. Chciałabym opowiedzieć Wam na ten temat ciut więcej, ale w kontekście mojego ulubionego tematu, czyli gier RPG. Będzie trochę o historii, więcej o filozofii, a już najwięcej o tworzeniu atmosfery pozwalającej na cieszenie się chwilą. Zachęcam do zaopatrzenia się w kubek z herbatą - absolutnie nie musi być zielona ;)


Z pamiętnika projektanta erpegów

Marek Golonka - Zgrozy - dodatki do Zewu Cthulhu RPG, Konkurs Quentin

Typ: Prelekcja

Tematyka: rpg, twórczość, pisarstwo, wydawanie

Czas trwania: 50 min

Opis:

Od prawie dziesięciu lat piszę materiały do erpegów dla różnych polskich i zagranicznych wydawnictw. Na tej prelekcji podzielę się najciekawszymi doświadczeniami, wnioskami i anegdotkami z tej pracy.

Nijak nie zmieszczę ich wszystkich w godzinie, więc proszę, by każdy słuchacz wybrał z niżej opisanych prac 3, o których najbardziej chciałby posłuchać. Na początku prelekcji zagłosujecie, a ja opowiem o tych, na które oddacie najwięcej głosów - pewnie zmieszczą się 4 albo 5.

0. Machina Wojenna - kampania wprowadzająca w świat i mechanikę Wolsunga, mój pierwszy profesjonalnie wydany tekst erpegowy

1. Minikampania "Dzień, w którym zatonęła Urda" do Wolsunga

2. Scenariusze do "Tome of Mysteries", pierwszego dodatku do Monster of the Week

3. Potwory do Pathfindera pisane dla Avalon Games

4. Twarze Nędzy - talia kart do generowania przygód ilustrowana grafikami z Nędzników

5. Monsters of Europe - seria osadzonych w różnych krajach Europy Tajemnic do Potwora Tygodnia

6. Zgrozy - seria dodatków do Zewu Cthulhu RPG

7. Pasterz Ciem - pierwszy i najlpopularniejszy z moich scenariuszy do Zgróz

8. Zew Głębin - najbardziej rozbudowany z moich scenariuszy do Zgróz

9. Goście w Jagodowym Lesie - scenariusz dla dzieci z zagadką językową

10. Stara Krew - wampiryczne śledztwo do dowolnego settingu Savage Worlds

11. Wszystkie faux pas Sisi - karciana gra narracyjna o dziewiętnastowiecznej obyczajowości

12. The Dread Shard - scenariusz do Beasts & Barbarians, moja pierwsza angielska publikacja


🐙Zespołowe pisanie scenariuszy🐙

Adam Wieczorek - Black Monk Games

Typ: Prelekcja

Tematyka: Gry fabularne, Gry RPG, Zew Cthulhu RPG

Czas trwania: 20 min

Opis:

Dlaczego tworzenie scenariuszy w zespole to dość karkołomny pomysł. Jakie pułapki czyhają na nierozważnych i dlaczego grozi to zerwaniem przyjaźni?


Zgrozy - eksperymenty z Zewem Cthulhu

Marek Golonka - Zgrozy - dodatki do Zewu Cthulhu RPG, Konkurs Quentin

Typ: Prelekcja

Tematyka: RPG, Zew Cthulhu, horror

Czas trwania: 20 min

Opis:

Zgrozy to polska seria dodatków do Zewu Cthulhu RPG, która eksperymentuje z lovecraftowską konwencją i daje fanom Zewu coraz to nowe wariacje na temat kosmicznej grozy. Na prelekcji opowiem o serii, niektórych opublikowanych w niej tekstach i jej przyszłości.